İlk kez yazıyorum..

Standard

Bir sabah uyanırsın ve bazı şeyler değişmiştir. Bazen her şey değişmiştir. Sen değişmişsindir.

Ve acı gerçek: bunun bir nedeni yoktur!

Ne bir kitap okursun ve bütün hayatın değişir; ne de bir adamla tanışırsın ve bütün hayatın değişir. Bu mizansenler sadece film endüstrisini ayakta tutmak içindir. Sadece bir sabah uyanırsın ve görürsün ki ne sen aynı sensindir ne de dünyan senin bildiğin o yerdir.

**

Bir sabah uyandım ve gördüm ki bazı şeyler değişmiş. Tartının üzerinde yazan iki haneli sayı veya bedenimin kafein çağrısı değil ama bazı şeyler… Ben konuya müdahil olmadan, birileriyle savaşmama gerek kalmadan değişmiş. Neden diye sormadım. 30 yıldır 5n1k arasındaki en favori sorumdan vazgeçtim. Cevabı olmayan sorulara artık ömrümün bir dakikasını daha harcamamaya karar verdim, demek isterdim ama öyle olmadı. Neden sorusu aklıma bile gelmedi.

**

Bu ilk yazım. Ellerim titriyor. Kelimelerim acemi. Doğru bildiğim her şey silinmiş.

İçim kabarıyor. Yeni öğreniyorum: iyi yazabilmem için kötü yaşamam gerekmiyormuş. Peki ya bundan sonra yazacaklarım eski kelamlarım kadar ‘iyi’ olmazsa? Korkuyorum. Yeniden öğreniyorum: hezeyanlar, kayıplar, göğsünün üstünde oturan filler olmadan da cümle kurulabiliyormuş. Yenisini öğreniyorum: maskeler takarak, perdelerin arkasına saklanarak değil sahne ışıkların altında yazıyorum.

Artık büyük harfler var; iki nokta ile biten cümleler yok.

Değişen her şeyin yabancısıyım. Yazmayı yazarak öğreneceğim. Şahitsiniz.

**

Nasıl mı? Hiçbir fikrim yok. Neden’lerden sonra artık Nasıl’lar da yok!

3 responses »

  1. “Ne bir kitap okursun ve bütün hayatın değişir; ne de bir adamla tanışırsın ve bütün hayatın değişir.” keşke değişmek böyle kolay olsaydı, değişmek için canımızın yanması gerekir sanki.. ama fazla ipucu vermemişsin :) ya da , hatta yüksek ihtimalle, sana bunları yazdıran içdünyan da sana fazla ipucu vermemiş,…………….

Bir Cevap Yazın

